bokeboke memo

expat life

augusten burroughs

Running With Scissors: A Memoir

Running With Scissors: A Memoir



アル中の父と精神病の母に放り出され、患者のような精神科医の奇妙な家で過ごした、痛ましくも可笑しい少年時代。青野聰入魂の訳による、小説よりも奇なるメモワール回想記。

ぼくの少年時代を彩るクレイジーな人々
ディアドレ・・・・・・自称詩人の母。レズビアンで、どんどん正気をなくしていく。

ノーマン・・・・・・大学教授の父。重度のアル中で、母とぼくを見捨てた。

トロイ・・・・・・16歳で家を出た兄。ある種の天才だが、アスペルガー症候群だった。

フィンチ・・・・・・クレイジー精神科医。母の主治医で、後にぼくの養父になる。

ナタリー・・・・・・フィンチの五女。13歳の時、42歳の患者と恋に落ち一緒に暮らすが出戻る。

ブックマン・・・・・・フィンチの元患者で養子。ゲイで、ぼくの初めての恋人。


Sellevision

Sellevision

The rights to Sellevision have been optioned by former Home Shopping Network CEO Mark Bozek and is currently in production as a feature film. Some actresses mentioned as signing on with the project include Carrie Fisher, Julia Louis-Dreyfus, and Kristin Davis.

Announced on September 10, 2009 Bryan Fuller and Bryan Singer are pitching Sellevision to NBC as a TV series. Fuller is writing the project, based on Augusten Burroughs’ novel. In the TV adaptation, “we will keep true to the tone of the book, and most of the characters will be the same,” Fuller said. Singer is on board to direct.


augusten burroughs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Augusten_Burroughs